Haroutounian noteerde in de kwalificatie de derde tijd, maar maakte het verschil in de drie races: P1, P1 en P1. "Na de start van de eerste race zat ik achter mijn teamgenoot Ties. Als hij op kop start, kun je beter niks proberen in de eerste bocht. Je komt er toch niet voorbij. Ik ben rustig achter hem aangesloten. Een paar ronden lang was er een soort harmonica-effect. Hij creëerde een gaatje en daarna kwam ik weer terug en dat ging een tijdje zo door. Uiteindelijk zag ik mijn kans om hem ertussen te proppen en ben ik er voorbij gekomen. Daarna heb ik mijn hoofd koel gehouden en op P1 naar de finish gereden."
De kartbaan van SHW ligt het team dus goed. "Het eerste Kartfestival van dit jaar heb ik ook gewonnen. Het gaat dit jaar goed, maar Strijen ligt me ook erg goed. Ik vind het een leuke baan. Het is een kort rondje met veel bochten kort achter elkaar. Daardoor kan de rijder het verschil maken. De kracht van de motor is minder bepalend, je moet zelf goed rijden. Dat ik win, ligt niet aan de motor, maar doordat ik zelf goed gereden heb."
Drie wedstrijden in Strijen leverde voor Haroutounian twee zeges en een tweede plaats op. De eerste wedstrijd in het kader van het NK 4takt staat later deze maand op dezelfde baan op de kalender. Een goed resultaat ligt binnen handbereik voor het succesvolle team. "Natuurlijk wil ik die race ook winnen. In Strijen ben ik nu eerste, tweede en eerste geworden, dus ik hoop niet dat die lijn zich doortrekt en dat ik bij het NK tweede word. Ik wil winnen."
Naast de ID Engines Junior rijdt Maxim dit jaar ook in de Rotax Junior met een Redspeed chassis. "Ik heb hier in Strijen al een clubrace gereden en voor de eerste keer ging dat goed. De Rotax Junior is sneller en zorgt voor meer adrenaline. Je moet je nog beter focussen. In de clubrace maakte ik een klein foutje, waarna ik eraf getikt werd. Voorlopig gaan we geen andere wedstrijden in de 2takt rijden. De focus ligt op het NK met de ID Engines Junior."