Een rebranding kan voor je winkel heel positief uitpakken, maar dan moet je het wel goed doen. In dit artikel vertellen we daarom hoe je je in-store marketing positief aanpast met de hulp van POS materiaal specialist Aelen en van Leeuwen.
Waarom in-store branding?
Commercials, ads en zelfs folders worden vaak als storend ervaren omdat ze je potentiële klant op een ongewenst moment onderbreken. Maar in-store marketing vindt plaats op het moment dat een klant al in je winkel is, waarschijnlijk met de intentie om iets te kopen. Het is daarom belangrijk om niet alleen via online kanalen, televisie of brochures te adverteren, maar ook binnen de fysieke winkelomgeving zelf.
Hoe draagt POS-materiaal bij aan je in-store branding?
POS-materiaal (Point of Sale-materiaal) helpt klanten te interesseren voor bepaalde producten. Het valt op en geeft je klanten een extra zetje om iets te kopen. Voor een succesvolle reclamecampagne of promotie zijn goede point-of-sale materialen heel belangrijk, maar POS-materiaal draagt ook enorm bij aan je merkimago. Zo denk je bij de Albert Heijn al snel aan de grote hamsterborden (“hamstereeeeeen!”). Zo’n kartonnen bord draagt op die manier bij aan de branding van de supermarkt.
Nieuw jaar, nieuw Point of Sale-materiaal
Het nieuwe jaar is het ideale moment om je winkel een frisse uitstraling te geven. Nieuw POS-materiaal nodig? Aelen en Van Leeuwen maakt dit voor je op maat. Of je winkel nu een eigen mascotte heeft of een speciale kleur gebruikt, de experts van Aelen en van Leeuwen zorgen ervoor dat jouw POS-materiaal hierbij aansluit. Op deze manier brengt de inrichting van je winkel de juiste boodschap over aan je klanten. Meer weten? Ga dan naar de website van Aelen en van Leeuwen!