Wanneer je als speler bij een online casino wilt gaan inzetten, zijn er een aantal zaken belangrijk. Je wilt natuurlijk de keuze hebben uit een groot aantal spellen en bonussen, maar ook goed geholpen worden mocht er een keer iets aan de hand zijn. Dit is het moment waarop een goede klantenservice erg belangrijk is. Vandaar dat veel Nederlandse goksites met een vergunning ervoor zorgen dat er altijd voldoende mensen beschikbaar zijn om spelers te helpen.
Ga je legaal online gokken, dan kom je in Nederland vrijwel altijd bij casino's terecht met een ondersteuningsteam dat 24 uur per dag en 7 dagen in de week bereikbaar is. Mocht je hier de voorkeur aan geven dan is het ook mogelijk om telefonisch contact op te nemen. Omdat goksites dag en nacht geopend zijn is het niet meer dan logisch dat je bij de klantenservice ook altijd zonder problemen terecht kunt.
Hoe kun je de klantenservice bereiken?
Er zijn meerdere manieren waarop het mogelijk is om contact met de klantenservice op te nemen. De meeste spelers kiezen ervoor om de live chat functie te gebruiken. Dit omdat je zo direct iemand te spreken krijgt en niet of nauwelijks hoeft te wachten voordat je geholpen wordt. Bij de meeste casino sites zie je onderaan een symbool staan waarmee je direct een live chat venster kunt openen.
Andere veel gebruikte opties zijn het sturen van een e-mail of invullen van een contactformulier. Dit werkt prima als je niet direct een antwoord op je vraag nodig hebt en alles even rustig op wilt kunnen schrijven. In de meeste gevallen zul je ook via deze methode binnen hooguit enkele uren antwoord krijgen. Daarnaast is er altijd nog de mogelijkheid om te bellen, waardoor je net als via de live chat functie direct met iemand kan spreken die voor je aan de slag zal gaan.
Kun je zelf het antwoord op vragen vinden?
Mocht je liever zelf een beetje op onderzoek uit gaan dan bieden de meeste online casino's je de mogelijkheid om dit te doen. Er is namelijk een speciale sectie met veelgestelde vragen te vinden. Deze zijn doorgaans verdeeld in meerdere categorieën zodat je snel terecht komt in de sectie die je zoekt. Daar kun je vervolgens kiezen uit meerdere antwoorden op de vragen die het meeste voorkomen.
De antwoorden zijn doorgaans zeer uitgebreid en allesomvattend, waardoor je direct weet waar je aan toe bent. Een bezoek aan de sectie met veelgestelde vragen biedt daardoor ook een prima mogelijkheid om meer te leren over allerlei andere aspecten van een online casino. Het kan dan ook zeker geen kwaad om deze even door te lezen voordat je begint met spelen. Mocht je geen antwoord vinden op je vragen dan kun je daarna altijd nog via een van de andere kanalen contact opnemen met de klantenservice.
Waarom is een goed ondersteuningsteam belangrijk?
Een andere manier waarop meer en meer casino bedrijven te bereiken zijn is via social media. Vaak zijn deze bedrijven actief op verschillende platformen waardoor spelers de mogelijkheid hebben om directe berichten te sturen waarna het ondersteuningsteam hierop zal reageren. Op de websites van deze casino's zelf kun je doorgaans zien op welke platformen ze allemaal vertegenwoordigd zijn.
De meeste spelers zullen helemaal geen contact op hoeven nemen met de klantenservice, maar als dit wel het geval is, dan is het fijn als je snel en goed geholpen kan worden. Voor de reputatie van een online casino is een goed ondersteuningsteam dan ook onmisbaar. Het zal voor veel spelers bepalend zijn in hoe zij denken over aanbieders van online kansspelen en wanneer de kwaliteit van de klantenservice te wensen overlaat zal dit een negatieve impact hebben op de beoordelingen die worden gegeven. Reden genoeg dus om te zorgen dat alles op dit gebied optimaal is geregeld om zo alle bezoekers tevreden te houden.
Wat kun je doen als de klantenservice je niet kan helpen?
Het zal niet vaak gebeuren, maar het kan voorkomen dat de klantenservice van een online casino je helemaal niet verder kan of wilt helpen. Mocht dit het geval zijn dan is dat natuurlijk enorm verveend, maar zeker niet het einde van de wereld. Er zijn namelijk nog steeds meer dan genoeg dingen die je kunt doen om op zoek te gaan naar een oplossing voor je problemen. Zo hebben de meeste casino sites bijvoorbeeld een speciale afdeling voor klachten, die dan door een onafhankelijk team behandeld zullen gaan worden.
Mocht je er echt niet uitkomen met een gok bedrijf dan heb je altijd nog de mogelijkheid om contact op te nemen met de Kansspelautoriteit (Ksa). Zij kunnen optreden als onafhankelijke partij tijdens geschillen zodat er alsnog iemand kan kijken naar wat er aan de hand is om zo op zoek te gaan naar een oplossing. Alle kansspel bedrijven die hierbij zijn aangesloten en een licentie hebben moeten zich immers aan bepaalde regels houden. Er zal in een dergelijk geval worden gekeken wie er fout zat en wat er aan gedaan kan worden om de zaken recht te zetten.