Je hoeft je werkkapitaal niet aan te spreken
De meeste bedrijven maken dagelijks kosten. Dit is bijvoorbeeld het geval als je producten en/of diensten afneemt van andere bedrijven. Zij sturen jou hier een factuur voor en deze moet je voldoen. Daarnaast maak je kosten voor het bedrijfspand waarin je gevestigd bent en gas, water en stroom dat je verbruikt. Om ervoor te zorgen dat je aan dergelijke betalingsverplichtingen kunt voldoen, moet je over voldoende werkkapitaal beschikken.
Moet je een grote uitgave doen voor je bedrijf? Dan kun je dit met eigen geld betalen. Het risico hiervan is alleen dat je niet voldoende werkkapitaal overhoudt. Een zakelijke lening aanvragen biedt dan uitkomst. Als de lening wordt toegekend, kun je het geleende geld gebruiken om de uitgave voor je bedrijf te doen. Je hoeft je werkkapitaal in dat geval niet aan te spreken, waardoor je de dagelijkse bedrijfsuitgaven gewoon kunt blijven betalen. Heb je juist moeite om de dagelijkse uitgaven voor je bedrijf te betalen? Dan kun je zakelijk krediet aanvragen. Hierdoor heb je altijd geld achter de hand.
Meer omzet door groei
Als er momenteel minder geld binnenkomt dan je uitgeeft, is het misschien tegen je natuur in om geld te lenen. Voor je idee werk jij je dan alleen nog maar dieper in de schulden. Dit is een logische gedachtegang, maar je moet beseffen dat een investering je uiteindelijk ook veel geld op kan leveren. Gebruik je een zakelijke lening om te investeren in groei van je bedrijf? Dan is de kans groot dat de omzet stijgt. Op deze manier kan zakelijk lenen de cashflow van je bedrijf positief beïnvloeden.
Bij investeren in groei denken de meeste ondernemers al snel aan het uitbreiden van hun pand. Je kunt hier inderdaad een zakelijke lening voor gebruiken, maar er zijn ook andere manieren om groei te bewerkstelligen. Zo kun je het geleende geld ook investeren in innovaties. Schaf bijvoorbeeld nieuwe machines en/of voertuigen aan, zodat het productieproces efficiënter wordt. Doordat de productie stijgt, kun je ook meer afzetten. Onderaan de streep komt er zo meer geld binnen en dat leidt op den duur mogelijk tot een positieve cashflow.
Vergroot de naamsbekendheid van je bedrijf
Mensen zijn sneller geneigd om een product of dienst af te nemen bij een bedrijf dat zij kennen dan bij een onbekend bedrijf. Reden genoeg om de naamsbekendheid van je bedrijf te vergroten als er sprake is van een negatieve cashflow. Dit kun je doen door te investeren in marketing en reclame. Je kunt hier ook een zakelijke lening voor gebruiken. Doordat meer en meer mensen je bedrijf leren kennen, is de kans groot dat het klantenbestand groeit. Als ook de afzet groeit, ontstaat er op den duur waarschijnlijk een positieve cashflow.